بنویس

جملات زیبا، توصیفات جدید ، شخصیت پردازی‌های جذاب و صحنه سازی‌ها ماهرانه از کتاب‌هایی که خوانده‌ام

بنویس

جملات زیبا، توصیفات جدید ، شخصیت پردازی‌های جذاب و صحنه سازی‌ها ماهرانه از کتاب‌هایی که خوانده‌ام

آخرین نظرات

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

برادران کارامازوف / داستایفسکی / ترجمه صالح حسینی

معرفی کوتاه:

کتاب برادران کارامازوف، رمانی جاودان و تأثیرگذار و آخرین نوشته ی فئودور داستایفسکی است که برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ منتشر شد. به جرأت می‌توان گفت که این رمان مشهور روسی جزو برترین شاهکارهای ادبیات جهان است. این کتاب توسط مترجم‌های سرشناسی چون سروش حبیبی و صالح حسینی و... ترجمه شده و توسط نشرهایی چون مرکز و ناهید و ... بارها به چاپ رسیده است.

جملاتی زیبا از کتاب:

پدر زوسیما گفت: « پدران، یکدیگر را دوست بدارید. قوم خدا  را دوست بدارید . چون به اینجا آمده‌ایم و درون این چهار دیواری خود را حبس کرده ایم، پاک تر از بیرونیان نیستیم ، بلکه به عکس به اینجا که آمده ایم هر یک از ما به خود اعتراف کرده ایم که از دیگران ،از تمامی مردم روی زمین بدتریم... و  راهب هر چه بیشتر در این عزلتگاه زندگی کند، باید این را شدیدتر دریابد. ...» (ج۱ ص۲۳۲)

تنها به واسطه این معرفت است که دل هامان با محبت بیکران و عام و پایان ناپذیر صفا می یابد. آن وقت است که هر کدام از شما توان می یابد با محبت تمامی دنیا را تسخیر کند و گناهان دنیا را با اشک بشوید... هر کدامتان مدام مراقب دلتان باشید و گناهانتان را بی وقفه به خودتان اعتراف کنید. تا توبه در میان است از گناهانتان بیم نداشته باشید... (ج۱ ص۲۳۲)

وداع با اسلحه / ارنست همینگوی

داستان یک انسان واقعی – بوریس پوله وی

رضا کشمیری